Для вас, батьки

Анкетування батьків з питань розвитку у дітей соціальної відповідальності, громадянської культури
Анкетування проводиться на І етапі проекту з метою виявлення ціннісних ставлень батьків до стилю виховання, функцій сім’ї, функцій школи, їхньої готовності до розвитку умов соціалізації дитини, поінформованості у питаннях сталого розвитку.
Проводиться анкетування одного з батьків на батьківських зборах.
Додаток 1
Анкета «Піраміда суджень»
Пропонуємо оцінити значущість суджень за трьома позиціями від 1 до 10. Залежно від кількості висловів в кожній з них встановіть критерій оцінювання. Найвища оцінка ставиться напроти самого значущого судження, далі слід проранжувати.
         Позиція «Цінності у вихованні дітей»
1.     Виростити фізично здоровими.
2.     Навчити виживати у складних умовах.
3.     Допомогти здобути освіту та відповідну професію.
4.     Забезпечити матеріально.
5.     Виховати чуйними, добрими людьми.
6.     Виховати працелюбними.
7.     Виховати  законослухняними громадянами.
8.     Виховати повагу до старших членів родини.
9.     Сформувати самостійність та відповідальність.
10.                       Виявити та розвинути творчі здібності дитини.

Позиція «Функції сім’ї»
1.     Народження та годування дітей.
2.     Становлення особистості дитини та її виховання.
3.     Можливість завдяки шлюбу підвищити свій соціальний статус.
4.     Духовне спілкування і розвиток творчого потенціалу кожного члена родини.
5.     Задоволення сексуальних потреб.

Позиція «Функції школи»
1.     Забезпечити умови для здобуття освіти.
2.     Виявити та розвинути творчі здібності дітей.
3.     Сформувати вміння спілкуватися.
4.     Здійснювати статеве виховання.
5.     Сформувати господарське відношення до довкілля.
6.     Надати практичні економічні знання.
7.     Надати практичні правові знання.
8.     Навчити не боятися труднощів, бути цілеспрямованим.
9.     Навчити захищати себе, бути впевненим у собі.
10.                       Виховати повагу до батьків, традицій свого роду.

         Висловлені судження по першій та третій позиції від 5 до 10, а по другій -  від 3 до 5 класному керівникові слід врахувати при організації роботи з батьками.
Додаток 2
Анкета «Стиль сімейного виховання» (для одного з батьків)

Пропонуємо вибрати відповідь на запитання, що найбільш всього відповідає стосункам між Вами та дітьми.

         1. Ви дуже переживаєте  через погану поведінку дитини. При розмові з ним з цього приводу:
         а) вимагаєте негайно стати слухняною, при цьому ставите відповідні вимоги,
         б) закликаєте її бути дисциплінованою,
         в) критикуєте її та себе під час суперечки.
2. Ви збираєтеся з дитиною на свято, перед цим Ви:
         а) суворо наказуєте, як поводити себе на святі, погрожуючи покаранням,
         б) просите вести себе виховано, підкреслюючи, що саме маєте на думці,
         в)  не звертаєте увагу на її поведінку.
         3. Ваша дитина любить дивитися телевізор, але бажає проглянути програму для дорослих. Ви
         а) категорично їй забороняєте,
б) не дозволяєте, але намагаєтеся пояснити, чому,
         в) дозволяєте, вважаючи, що дитина нічого не зрозуміє та не запам’ятає.
4. Ваша дитина частину вільного часу проводить за межами родинного помешкання. Чи знаєте Ви де та чим вона займається?
а) знаю, де та чим,
б) знаю, де, але не знаю, чим,
в) не знаю, де та чим.
5.  Якщо дитина відмовляється виконати Ваш наказ Ви:
         а) змушуєте її виконати наказ,
         б) намагаєтеся зрозуміти причину неслухняності та приходите до взаєморозуміння,
         в) відміняєте свій наказ.
6. Якщо Ви хочете, щоб дитина допомогла Вам у справі, Ви:
         а) даєте їй відповідне завдання,
         б) намагаєтеся просто залучити її до спільної праці,
         в) надаєте їй можливість самостійно визначити, в якій формі Вам допомогти.
7. Ви вважаєте, що у майбутньому Ваша дитина стане людиною, яка:
         а) досягне гарної кар’єри,
         б) зуміє подолати будь-які життєві труднощі,
         в) зуміє уникнути конфліктів та навчиться отримувати від життя задоволення.

         Вибір варіантів відповідає:
         а) – авторитарний стиль виховання,
         б) – демократичний,
         в) – потуральний.


Додаток 3
Анкета
Готовність батьків до створення умов соціалізації особистості дитини

Пропонуємо відповісти на запитання: за кожну відповідь «так» - 2бали, «можу, але не завжди» - 1 бал, «ні» - 0 балів.

Запитання: «Чи можете Ви….?»
1.                              будь-який момент залишити свої справи та зайнятися дитиною?
2.                              порадитися з дитиною, не зважаючи на її вік?
3.                              зізнатися дитині, що припустилися помилки у ставленні до неї?
4.                              вибачитися перед дитиною, якщо припустилися помилки?
5.                              уявити себе у ролі дитини?
6.                              стати для дитиною доброю феєю (добрим чарівником)?
7.                              розповісти дитині такий повчальний випадок зі свого дитинства, який відобразить Ваші негативні якості?
8.                              пообіцяти дитині виконати будь-яке бажання за її слухняність.
9.                              виділити дитині день, коли вона зможе зробити все на свій смак, і не втручатися, якщо навіть Вам здаватиметься це необхідним?
10.                          оволодіти собою і зберегти спокій, навіть якщо вчинок дитини викликає обурення?
11.                          утримуватися від образливих слів на адресу дитини?
12.                          не реагувати, якщо Ваша дитина образила іншу, а та «дала здачі»?
13.                          встояти перед дитячими проханнями та слізьми, коли це просто вияв примхи?
14.                          поставити перед дитиною складне, але посильне завдання та не втручатися в його виконання, навіть якщо побачите її невправність або невміння?
15.                          подолати бажання віддати дитині все найкраще, зашкоджуючи іншим членам родини?

Сума балів за всі відповіді дасть можливість батькам дізнатися, чи справляються вони з таким складним і відповідальним завданням, як становлення особистості дитини.
21 -30 балів. Ви прагнете не тільки зрозуміти дитину, але й пізнати її, ставитеся до неї з повагою, дотримуєтеся гуманістичних принципів виховання, маєте постійну толерантну позицію по відношенню до дитини. Ви дієте правильно та можете сподіватися на те, що сімейний виховний простір сприяє становленню особистості дитини.
12-20 балів. Турбота про дитину – для вас найважливіша справа. Ви маєте здібності вихователя, але не завжди дієте послідовно та цілеспрямовано. Іноді Ви ставитеся до дитини надто суворо, іноді – занадто поступливо. Ви схильні до компромісів, які послабляють ефективність виховання. Вам слід замислитися над своїм підходом до виховання, виробити чітку позицію по відношенню до дитини.
До 11 балів. Справи з вихованням дитини у вас непогані. Однак Вам не  вистачає знань або бажання (а можливо, і того, і іншого), щоб допомогти дитині стати особистістю. Радимо подбати про поповнення Ваших знань з педагогіки та психології сімейного виховання, а також звернутися за консультацією до фахівців. 


Додаток 4
Анкетування батьків з метою з’ясування поінформованості у питаннях сталого розвитку
Підкресліть одну відповідь.
1. Чи намагаєтесь Ви економно використовувати воду у повсякденному житті?
А. Так, тому що це дає змогу нашій родині заощаджувати кошти.
В. Так, тому що це не тільки економічно вигідно, але важливо для збереження ресурсів для майбутніх поколінь.
С. Іноді, лише тоді, коли це не потребує додаткових зусиль.
Д. Для мене це неважливо.

2. Коли надворі біля Вашого будинку протікає труба, Ви:
А. Шукатимете спосіб зупинити протікання.
В. Будете шукати когось, хто відповідає за такі питання у Вашому будинку.
С. Не будете втручатися – цією проблемою має займатися комунальна служба.

3. Чи намагаєтесь Ви зменшити кількість сміття, яке викидає Ваша родина?
А. Так, тому що сміття не лише забруднює моє селище (місто), а й завдає шкоди довкіллю.
В. Так, тому що у мене надворі нема можливості для збереження сміття.
С. Іноді, коли згадую про це.
Д. Ні, це для мене неважливо.

4. Який найбільш ефективний спосіб зменшити кількість сміття?
А. Купувати менше товарів.
В. Купувати товари багаторазового використання.
С. Максимально раціонально використовувати товари.
4. Купуючи продукти, Ви зазвичай:
А. Виходите з дому із багаторазовою сумкою.
В. Іноді йдете з багаторазовою сумкою, але частіше користуєтесь одноразовими пакетами.
С. Постійно купуєте одноразовий пакет прямо в магазині.
5. Коли Ви бачите увімкнений без потреби кимось із членів родини побутовий прилад, Ви:
А. Зразу вимикаєте його.
В. Зробите зауваження тому, хто не вимкнув.
С. Чекаєте, поки його вимкне хтось інший.
Д. Не звертатиме на це уваги.

6. Коли потрібно придбати нову пральну машину, Ви у першу чергу:
А. Будете шукати модель, яка дає змогу економити воду та енергію.
В. Будете шукати більш дешевшу модель, її економічність неважлива.
С. Звернете увагу на максимальне завантаження пральної машини.
Д. Звернете увагу на інші важливі для Вас параметри (колір, потужність, габарити.

7. Чи вважаєте Ви, що збір і здавання вторинної сировини (паперу, пластику, металобрухту) – це:
А. Обов’язок кожної сучасної людини.
В. Проблема, яку мають вирішувати у першу чергу комунальні служби.
С. Проблема, яка Вас особисто не стосується – хай цим займаються жебраки.
Д. Не те, про що б Ви хотіли взагалі задумуватися.

8. Чи намагаєтесь Ви вести здоровий спосіб життя?
А. Так, це важливо для мене та моєї родини.
В. Так, іноді я роблю кроки у цьому напрямі під впливом обставин та бажання.
С. Так, але мені це складно дається (нема часу, бажання тощо).
Д. Ні, це для мене неважливо.

9. Чи є фізична активність важливою складовою Вашого життя?
А. Так, це мій стиль життя.
В. Іноді, коли маю час і настрій.
С. Ні, бо в мене є інші, важливіші справи.

10. Чи турбуєтесь Ви про навколишнє середовище у своєму повсякденному житті?
А. Так, бо вважаю, що це важливо.
В. Іноді, коли це не вимагає багатьох зусиль.
С. Немає потреби – треба жити сьогоднішнім днем, а про довкілля хай турбуються органи влади.

Поради батькам школярів від Американської академії педіатрії.

"Як створити вдома атмосферу, сприятливу для навчання?"

1. Створіть середовище, сприятливе для виконання домашніх завдань. Діти потребують власного куточку для роботи, там має бути тихо, ніщо не повинно відволікати дитину від навчальних справ.

2. Дитині має вистачати часу для якісного виконання домашніх завдань. Тому гуртки та секції - лише після виконання уроків.
3. Встановіть непорушне правило - телевізор та інші електронні ґаджети мають  бути вимкнені під час виконання домашніх завдань.
4. Контролюйте використання дитиною комп'ютера та Інтернету, особливо її активність в соціальних мережах.
5. Будьте завжди готові відповісти на запитання школяра і запропонувати свою допомогу, але ніколи не робіть домашні завдання за нього.
6. Допоможіть дитині зменшити втому очей, шиї і мозку під час навчання - навчіть її робити активні перерви між заняттями. Наприклад, закрити книжки на кілька хвилин, потягнутися, встати і зробити кілька вправ на різні групи м'язів. Особливо це допомагає, коли дитина швидко втомлюється.
7. Деякі діти - дуже активні або, навпаки, флегматичні - потребують особливої уваги до організації процесу виконання уроків. Чіткий розклад, таймери і батьківський контроль можуть допомогти їм подолати проблеми з домашніми завданнями.
8. Режим дня повинен передбачати достатній час для сну, а значить, вкладатися у ліжко школяр зобов'язаний у визначений час і без зайвих розмов. Недосипання – одна з причин низької успішності у середніх і старших класах, а також запізнень. Оптимальна тривалість сну для більшості підлітків - 8,5-9,5 годин на добу.
   Допоможіть своїй дитині правильно організувати роботу вдома, і це стане запорукою успішного навчання!



1 коментар:

  1. Треба проводити анкетування одного з батьків на батьківських зборах на початку та в кінці року. Знайомити батьків з ідеями сталого розвитку на батьківських зборах, залучати дорослих до класних проектів з аспектами сталого розвитку.

    ВідповістиВидалити

IMG 4293