Підвищення енергоефективності життєвого простору – крок до сталого розвитку
Пошукам шляхів підвищення енергоефективності життєвого
простору у НВК «Ліцей № 10»
приділяється велика увага. Наш навчальний заклад активно співпрацює з
Національним екологічним центром України з енергетичної політики з таких
напрямків:
-
використання
альтернативних джерел енергії;
-
збір
відпрацьованих батарейок.
У червні 2013 року Жадько О.А.,
директор НВК «Ліцей № 10», взяла участь у роботі практичного семінару у місті
Києві, на якому презентувалася нова технологія
створення сонячного колектора, організатори заходу провели майстер - клас з виготовлення сонячного колектора власноруч. У школі старшокласники створили подібний колектор, в
період з вересня по листопад учні
початкової школи ( ІV блок)
користуються нагрітою сонцем
водою.
У серпні 2013 року учні 5-х
класів та вчителі ліцею: Жадько О.А.,
Міняйло І.І, Дрозд Л.М, Дрозд
В.Л., Грицієнко А.А. були присутні на екологічній акції у місті Марганці, де представники
Національного екологічного центру України у рамках туру за без’ядерну Україну презентували альтернативні джерела енергії:
сонячні батареї та колектори.
У вересні 2013 року в НВК «
Ліцей № 10» була оголошена екологічна
акція «Здай батарейки – врятуй
планету». Організаторами акції були Всеукраїнська екологічна ліга, Національний молодіжний
центр «Екологічні ініціативи» та Всеукраїнська дитяча спілка « Екологічна
варта» Основним завданням кампанії було інформування населення та залучення
небайдужих громадян до збирання відпрацьованих батарейок для утилізації. До школи надійшло 2 спеціальних контейнери
від Львівського енергопереробного
підприємства « Аргентум», до яких
учні ліцею та мешканці району складають відпрацьовані батарейки.
Батьки з розумінням ставляться
до питань освіти сталого розвитку. Завдяки чому у багатьох кабінетах школи старі лампочки замінені на сучасні
енергозберігаючі. Впродовж останніх трьох років у НВК « Ліцей № 10» були вставлені
пластикові вікна на суму 300 тисяч гривень з міського бюджету, що дало
можливість зберігати тепло в класних кімнатах, спортивній залі. Влітку та восени 2014 року в ліцеї поміняли труби
водо и теплопостачання на суму 290 тисяч
гривень з міського бюджету ( програма « Розвиток міста Марганця»).
Отже, формування бережливого та економічного ставлення до
енергоресурсів шляхом залучення учнів та батьківської громадськості до
конкретної теоретичної та практичної діяльності – ще один крок до сталого розвитку.
ФОТО ЗВІТ. ПРОЕКТИ З АСПЕКТАМИ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
ФОТО ЗВІТ. ПРОЕКТИ З АСПЕКТАМИ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
Проектна
діяльність учнів НВК «Ліцей - СЗШ № 10» - ефективна форма реалізації
регіональної програми “Випереджаюча освіта для сталого розвитку”
Однією із ефективних форм реалізації регіональної
програми «Випереджаюча освіта для сталого розвитку» є проектна діяльність учнів ліцею.
Метод проектів має потужний освітній потенціал. У
процесі роботи над проектом створюються
умови для узагальнення учнями одержаних фактів, уміння поєднувати їх з власним
життєвим досвідом і на цій основі висувати власні ідеї щодо можливих шляхів
розв’язання проблеми, пов’язаної з екологічно доцільним стилем життя.
Протягом 2016/2017 н.р. учні 4-Б та 4-В
класів виконали такі проектні роботи:
v «Добрі стосунки -
найбільший скарб» (зробили добірку
мирилок, рухливих ігор, малюнків, вірші про дружбу для майбутніх першокласників);
v « Рослини – зелені друзі» (вирощували кімнатні рослини, виготовляли екоялинки з
підручних матеріалів; виготовляли еколистівки);
v «У розумних
людей – розумні покупки» (створювали агітаційні матеріали щодо застереження від
зайвих покупок).
. Молодші
школярі 3- В та 3-Г класів працювали над проектами:
v « Старим речам – нове
життя» (виготовлення записних книжок із залишків паперу; виготовлення годівниць для птахів,
використовуючи пластикові пляшки);
v « Стань чемпіоном по
збереженню енергії» (виготовлення екоколажів).
Учні 11- В класу Куриленко Віка та Бровко
Дар’я створили навчальний фільм “ Я обираю здоровий спосіб життя». У рамках
проекту «Екологічна шкільна
стежина» учениці 10- Б класу Гречана Ксенія та Черненко Ірина на
засіданні міського екологічного центру
захистили роботу на тему «Лишайники – біоіндикатори»(вчитель Дрозд Л.М.)
Учні 11-Б та 11- А класів презентували екологічні проекти «Карта світу на підвіконні», «Стале домогосподарство».
Тема: Проект «Растения - зелёные друзья!»
Ты тоже
можешь заботиться о растениях. А значит, объединись вместе с одноклассниками в
экологическую группу и разработай проект «Растения – зелёные друзья». Это,
например, может быть написание листовок – обращений к жителям твоего дома
(улицы), которые будут призывать их бережно относиться к растениям.
Содержание листовки может включать такие вопросы:
Содержание листовки может включать такие вопросы:
-Почему дело сохранения и приумножения растений важно для вас?
-О каких интересных фактах вы узнали?
- Что полезного для себе и для других было сделано членами экологической группы?
-Как можно продолжить это дело?.
Предлагаем действовать по такому плану.
План выполнения проекта
1. Обсуди в группе важность
реализации экопроекта для нашего города, нашей страны, планеты.
2. Подумай, о каких действиях по охране растений можно сообщать в листовке - обращении.
3. Определись, как будешь оформлять листовку, сделай эскиз в тетради.
4. Распределите обязанности между участниками проекта.
5. Выбери информацию, которую можно использовать в листовке.
6. Дополни текст историей из своей жизни, которая свидетельствует о заботливом отношении к растениям.
7. Оформи листовку.
2. Подумай, о каких действиях по охране растений можно сообщать в листовке - обращении.
3. Определись, как будешь оформлять листовку, сделай эскиз в тетради.
4. Распределите обязанности между участниками проекта.
5. Выбери информацию, которую можно использовать в листовке.
6. Дополни текст историей из своей жизни, которая свидетельствует о заботливом отношении к растениям.
7. Оформи листовку.
Немає коментарів:
Дописати коментар