Проекти


Підвищення  енергоефективності життєвого простору –  крок до сталого розвитку

         Пошукам шляхів підвищення енергоефективності життєвого простору у НВК   «Ліцей № 10» приділяється велика увага. Наш навчальний заклад активно співпрацює з Національним екологічним центром України з енергетичної політики з таких напрямків:
-          використання альтернативних джерел енергії;
-          збір відпрацьованих  батарейок.
   У червні 2013 року Жадько О.А., директор НВК «Ліцей № 10», взяла участь у роботі практичного семінару у місті Києві, на якому презентувалася нова технологія  створення сонячного колектора, організатори заходу провели  майстер - клас з виготовлення  сонячного колектора власноруч. У школі  старшокласники створили подібний колектор, в період з вересня по листопад  учні початкової школи ( ІV блок)  користуються  нагрітою сонцем водою.
    У серпні 2013 року учні 5-х класів та вчителі  ліцею: Жадько О.А., Міняйло І.І,  Дрозд Л.М, Дрозд В.Л., Грицієнко А.А. були присутні на екологічній акції  у місті Марганці, де представники Національного екологічного центру України у рамках туру  за без’ядерну Україну  презентували альтернативні джерела енергії: сонячні батареї та колектори.
      У вересні 2013 року в НВК « Ліцей № 10» була оголошена екологічна акція  «Здай батарейки – врятуй планету». Організаторами акції були Всеукраїнська    екологічна ліга, Національний молодіжний центр «Екологічні ініціативи» та Всеукраїнська дитяча спілка « Екологічна варта» Основним завданням кампанії було інформування населення та залучення небайдужих громадян до збирання відпрацьованих батарейок для утилізації.  До школи надійшло 2 спеціальних контейнери від Львівського енергопереробного  підприємства « Аргентум», до  яких учні ліцею та мешканці району  складають  відпрацьовані батарейки.
     Батьки з розумінням ставляться до питань освіти сталого розвитку. Завдяки чому у багатьох кабінетах школи  старі лампочки замінені на сучасні енергозберігаючі. Впродовж останніх трьох років у НВК « Ліцей № 10» були вставлені пластикові вікна на суму 300 тисяч гривень з міського бюджету, що дало можливість зберігати тепло в класних кімнатах, спортивній залі. Влітку  та восени 2014 року в ліцеї поміняли труби водо и теплопостачання на суму 290  тисяч гривень з міського бюджету ( програма « Розвиток міста Марганця»).
    Отже, формування  бережливого та економічного ставлення до енергоресурсів шляхом залучення учнів та батьківської громадськості до конкретної теоретичної та практичної діяльності – ще один крок до сталого розвитку.

 ФОТО ЗВІТ. ПРОЕКТИ З АСПЕКТАМИ СТАЛОГО РОЗВИТКУ


Проектна діяльність учнів НВК «Ліцей - СЗШ № 10» - ефективна форма реалізації регіональної програми “Випереджаюча освіта для сталого розвитку”
      Однією із ефективних форм реалізації регіональної програми «Випереджаюча освіта для сталого розвитку» є проектна діяльність учнів ліцею.
        Метод проектів має потужний освітній потенціал. У процесі  роботи над проектом створюються умови для узагальнення учнями одержаних фактів, уміння поєднувати їх з власним життєвим досвідом і на цій основі висувати власні ідеї щодо можливих шляхів розв’язання проблеми, пов’язаної з екологічно доцільним стилем життя.
   Протягом 2016/2017 н.р. учні 4-Б та 4-В класів  виконали  такі проектні роботи:
v  «Добрі стосунки - найбільший скарб» (зробили добірку мирилок, рухливих ігор, малюнків, вірші про дружбу для майбутніх першокласників);
v  « Рослини – зелені друзі» (вирощували кімнатні рослини, виготовляли екоялинки з підручних матеріалів; виготовляли еколистівки);
v   «У розумних  людей – розумні покупки» (створювали  агітаційні матеріали щодо застереження від зайвих покупок).
  .  Молодші школярі 3- В та 3-Г класів працювали над проектами:
v  « Старим речам – нове життя» (виготовлення записних книжок із залишків паперу;  виготовлення годівниць для птахів, використовуючи пластикові пляшки);
v « Стань чемпіоном по збереженню  енергії» (виготовлення екоколажів).

      Учні 11- В класу Куриленко Віка та Бровко Дар’я створили навчальний  фільм “ Я обираю  здоровий спосіб життя».  У рамках  проекту «Екологічна шкільна стежина» учениці 10- Б класу Гречана Ксенія та Черненко Ірина на засіданні міського екологічного центру  захистили роботу на тему «Лишайники – біоіндикатори»(вчитель Дрозд Л.М.) Учні 11-Б та 11- А класів презентували екологічні проекти «Карта світу на підвіконні»,  «Стале домогосподарство».


Тема: Проект «Растения - зелёные друзья!»

    Ты тоже можешь заботиться о растениях. А значит, объединись вместе с одноклассниками в экологическую группу и разработай проект «Растения – зелёные друзья». Это, например, может быть написание листовок – обращений к жителям твоего дома (улицы), которые будут призывать их бережно относиться к растениям.
Содержание листовки может включать такие вопросы:

-Почему дело сохранения и приумножения растений важно для вас?
-О каких интересных фактах вы узнали?
- Что полезного для себе и для других было сделано членами экологической группы?
-Как можно продолжить это дело?.
Предлагаем действовать по такому плану.
План выполнения проекта
1. Обсуди в группе важность реализации экопроекта для нашего города, нашей страны, планеты.
2. Подумай, о каких действиях по охране растений можно сообщать в листовке - обращении.
3. Определись, как будешь оформлять листовку, сделай эскиз в тетради.
4. Распределите обязанности между участниками проекта.
5. Выбери информацию, которую можно использовать в листовке.
6. Дополни текст историей из своей жизни, которая свидетельствует о заботливом отношении к растениям.
7. Оформи листовку.

Немає коментарів:

Дописати коментар

IMG 4293